Topeak Midloader

Topeak Midloader 4.5 L

Rynek toreb rowerowych rozwija się w zastraszającym tempie. Moda na bikepacking i próby minimalizacji bagażu zagościły również w naszym kraju. Początkowo szyciem tego typu toreb zajmowały się prywatne osoby lub małe manufaktury. Zazwyczaj ich produkty oceniane są pozytywni,  jednak największą bolączką jest dostępność i czas realizacji. Więksi  gracze zauważyli ten trend w rowerowej modzie i postanowili wejść w tą niszę. Wiadomo, nigdy ich torby nie będą tak dostosowane pod dany frameset jak torby szyte na miarę, jednak stale poszerzany asortyment powinien pozwolić na znalezienie czegoś dla siebie.

Na tydzień przed Maratonem Podróżnika dostałem do testów od warszawskiego Bikeaman’a torbę na ramę Midloader firmy Topeak. Jest to jeden z elementów bikepacking’owego zestawu tejże firmy – Topeak Loader. Z racji w tym roku górzystej trasy, chciałem przenieść część bagażu bliżej środka roweru i zrezygnować z dużej podsiodłowej torby. Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami na temat tego rozwiązania i przede wszystkim produktu Topeak.

Wykonanie i użytkowanie

Topeak Midloader produkowany jest w dwóch wersjach: 3 i 4,5 litrowej. Ja wybrałem tą drugą.

Już na pierwszy rzut oka, torba wydaje się być solidna. Uszyta jest z wytrzymałego materiału, odpornego na zabrudzenia i działanie wody (nie jest jednak określany jako całkowicie wodoodporny – waterproof). Do ramy mocowana jest mocnymi rzepami, które zapobiegają nadmiernemu przesuwaniu nawet przy konkretnym załadowaniu torby.

Topeak Midloader mocowanie tył

Jednak nie eliminują drobnych ruchów – podczas Maratonu Podróżnika, lekkie ruchy torby usunęły miejscowo lakier z mojej ramy. Tu trochę mojej winy, że w pośpiechu zapomniałem ją dodatkowo zabezpieczyć, ale też nie obraziłbym się gdyby Topeak pokusił się o taką informację na opakowaniu – choć dla przypomnienia.

Rozmiar 4.5l idealnie wpasował się w moją ramę w rozmiarze 54. Wysokość torby – 12cm – umożliwiła użycie tylko małych (650ml) bidonów. W przypadku tego umiejscowionego na rurze podsiodłowej musiałem użyć koszyka z dostępem od boku.

Dostęp do torby zapewniają wodoodporne zamki – dodatkowo przykryte listwą – umiejscowione po jej bokach. W moim rozmiarze torby (4.5l) zamki rozpinane są w przeciwnych kierunkach, co umożliwia dostęp do rzeczy bez całkowitego rozpinania torby. Osobiście wolałbym, żeby zamek odpinany od przodu znajdował się po prawej stronie, gdyż w  czasie jazdy wolę mieć rękę bliżej przedniego hamulca. Plus za duże, wygodne uchwyty zamków.

Topeak Midloader wodoodporny zamek

Wnętrze torby to jedna duża kieszeń bez dodatkowych przegródek – dla mnie to duża zaleta. Dodatkowo spód jest zabezpieczony/wzmocniony plastikową wstawką. Deklarowana nośność Midloadera to 15kg – dla mnie idealnie się sprawdził jako miejsce na pompkę, zapasowe dętki, narzędzia, batony, żele i tabletki izotonika. Upchnąłem w nim wodoodporne pokrowce na buty i ciepłe rękawiczki i muszę przyznać, że zostało jeszcze trochę wolnego miejsca.

Jako ciekawostkę można jeszcze wspomnieć, że Midloader może być sparowany z torbą Toploader poprzez mocowanie na górnej rurze ramy.

Podsumowanie

Topeak Midloader, jak na razie spełnił moje oczekiwania dotyczące torby pod ramę. Jest solidny i wytrzymały – jednak to potwierdzi dalsze użytkowanie. Nie jest to może najlżejsza torba na rynku – lżejsza np. jest torba Apidury – jednak jej cena też nie jest tak wysoka jak u konkurencji. Na chwilę obecną śmiało mogę ją polecić, a o wszystkich przyszłych ewentualnych defektach/ukrytych wadach z pewnością tutaj napiszę.

W pigułce

Zalety:

  • wytrzymałe materiały i dobra jakość wykonania
  • pakowna, jedna duża kieszeń
  • niezbyt wygórowana cena (na tle konkurencji)
  • dobra dostępność

Wady:

  • brak informacji o konieczności zabezpieczenia ramy
  • waga (dla niektórych)

Informacje techniczne/producenta:

Pojemność: 3 l / 4,5 l
Materiał: Polietylen / nylon (lekki, wodoodporny, wytrzymały i odporny na przebarwienia)
Wymiary: 37,5 x 12 x 6 cm / 46 x 12 x 6 cm  (odpowiednio 3 l /4,5 l)
Ładowność: 15kg
Montaż: Paski rzepowe
Waga: 277 g / 292 g (odpowiednio 3 l /4,5 l)

Na koniec chciałbym podziękować firmie Bikeman za wypożyczenie torby na czas Maratonu Podróżnika i możliwość przetestowania jej przed zakupem.

Więcej zdjęć:

1 Comment

  1. […] przed imprezą udało mi się zorganizować torbę pod ramę – jej test/recenzję znajdziesz tutaj – próbowałem różnych sposobów pakowania bagażu i już na dwa dni przed startem byłem […]

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *